Jonathan Hall is Managing Partner of Kantar’s Sustainable Transformation Practice.
He is responsible for leading the team, solution development, thought leadership and business management for all of Kantar’s client work across the world.
Hall is also on the Executive Council for the Future of Marketing Initiative at the Said Business School, University of Oxford, as well as the Advisory Group for the Disrupting Marketing for Sustainability course at the Cambridge Institute for Sustainability Leadership. He is a Non-Executive Director on the Main Board of both the water charity, Water Unite, and the Market Research Society, on the Leadership team of the Insight Climate Collective, a long-standing member of the editorial board of the International Journal of Brand Management, and a Fellow of the RSA.
Hall has has over 25 years’ experience of creating breakthrough brand, innovation and consumer strategies, and has led businesses in the UK, France and East & West-Coast US: in the fields of innovation, design, communications, brand development and consumer insight.
Jonathan Hall è Managing Partner della pratica di trasformazione sostenibile di Kantar.
È responsabile della guida del team, dello sviluppo di soluzioni, della leadership di pensiero e della gestione del business per tutto il lavoro dei clienti di Kantar in tutto il mondo.
Hall fa anche parte del Consiglio esecutivo della Future of Marketing Initiative della Said Business School dell’Università di Oxford e del gruppo consultivo del corso Disrupting Marketing for Sustainability del Cambridge Institute for Sustainability Leadership. È direttore non esecutivo del consiglio di amministrazione dell’associazione benefica Water Unite e della Market Research Society, fa parte del team di leadership dell’Insight Climate Collective, è membro di lunga data del comitato editoriale dell’International Journal of Brand Management ed è Fellow della RSA.
Hall ha oltre 25 anni di esperienza nella creazione di strategie di marca, di innovazione e di consumo innovative, e ha diretto aziende nel Regno Unito, in Francia e negli Stati Uniti, nei settori dell’innovazione, del design, della comunicazione, dello sviluppo del marchio e del consumer insight.